COMMUNICATIE: geen prestatie zonder relatie

Vandaag komt Hugo weeral te laat aan op het werk. Dit is reeds de 3e keer in 2 weken. Elke keer heeft hij een uitleg : overslapen, de trein, ... De collega’s ergeren zich, want zo loopt de ochtendbriefing vertraging op. Niet bevorderlijk voor de groepssfeer.

Als leidinggevende moet je hem hierop aanspreken, maar hoe doe je dat zonder brokken te maken?

Communicatie is de basis van elke relatie. Je kan niet niet communiceren. Stiltes zeggen soms veel meer dan een tsunami van woorden. Ik leer je hoe je feedback op een helpende manier geeft.

Je vermijdt dat jouw collega zich persoonlijk aangevallen voelt. Er is geen positieve of negatieve feedback. Er is enkel feedback op positief of negatief gedrag!

Na ons traject samen:
  • Weet je: Communiceren doe je altijd! De medewerker die tijdens je meeting voortdurend op zijn smartphone kijkt… ook dat is communicatie.
  • Kan je duidelijke feedback geven. Dus je zegt niet : ‘Jij komt altijd te laat!’
  • Durf je ‘de olifant’ te benoemen. Je zegt waar het op staat.
  • Ben je goed geoefend in actief luisteren.

Jouw leerdoelen staan centraal!

Je krijgt maatwerk, het is intensief en ook hoog renderend. Tijdens deze individuele begeleiding komen jouw cases actief aan bod, zodat je nadien ‘communicatief’ naar de werkvloer terugkeert.

Traject wordt bepaald in onderling overleg, afhankelijk van jouw specifieke noden

In company

Beter communiceren = beter presteren

gratis intakegesprek?

Zet CONFLICTEN op de werkvloer om in betere teamprestaties

“Jij houdt je nooit aan een afspraak en ik ben daarvan altijd de dupe!”“Wanneer ga jij eens leren om geen informatie voor ons achter te houden !

Verwijten vliegen in het rond. Conflicten op de werkvloer zijn lastig, maar helaas dagelijkse kost in organisaties.

Bij elk slecht aangepakt conflict, lijden zowel de individuele medewerkers als de groepsresultaten daar onder. Dit kost het bedrijf veel geld! Wat is de oorzaak van het conflict? Wie moet het conflict oplossen?…

Ben jij dat als teamleider? Doe dit dan liefst zo snel mogelijk of jouw baas neemt je dit kwalijk.

Aan de hand van enkele technieken leer je de conflicten op een passende manier aan te pakken.

Na ons traject samen:
  • Weet je wanneer je welke conflicthanteringsstijl inzet: soms is toegeven een betere oplossing dan er keihard voor te gaan. Pick your battle.
  • Beheers je technieken om conflictsituaties sneller te ontmijnen.
  • Heb je een groter gevoel van ‘zelf controle’ in conflictsituaties.

Jouw leerdoelen staan centraal!

Je krijgt maatwerk, het is intensief en ook hoog renderend. Tijdens deze individuele begeleiding komen jouw conflict cases actief aan bod, zodat je nadien ‘gewapend’ naar de werkvloer terugkeert.

Traject wordt bepaald in onderling overleg, afhankelijk van jouw specifieke noden

In company

Laat conflictsituaties niet escaleren

gratis intakegesprek?

CHANGE: van weerstand naar veerkracht

De directie beslist dat ‘flex desk’ zijn intrede doet. Gedaan met de ‘persoonlijke bureaus’ vol met foto’s en knutselwerkjes van de kinderen,… Iedereen gaat ’s morgens zitten waar hij wil. Sommige medewerkers zijn laaiend enthousiast, anderen griezelen ervan ”’t Is toch goed zoals het is, waarom veranderen?”.

Het is jouw taak als leidinggevende om iedereen mee te krijgen in het verhaal. Niet eenvoudig, want niet al jouw medewerkers zien dit zitten.

Tijdens ons traject krijg je meer inzicht in veranderingsprocessen. We ontleden jouw cases en leren waarom niet alle medewerkers even vrolijk worden van veranderingen. Wat ligt aan de oorzaak van weerstand? Hoe ga jij om met die weerstand?

Na ons traject samen:
  • Ken je de verschillende fases in een veranderingsproces. Meer nog: je weet zelfs binnen je team wie klaar is om de verandering aan te gaan en wie nog een extra duwtje nodig heeft.
  • Weet je waarom de ene medewerker niet houdt van verandering en er voor de andere niet genoeg verandering kan zijn.
  • Heb je voldoende inzicht en praktische tips om al jouw medewerkers te begeleiden bij ‘changes’.

Jouw leerdoelen staan centraal!

Je krijgt maatwerk, het is intensief en ook hoog renderend. Tijdens deze individuele begeleiding komen jouw cases actief aan bod, zodat je nadien ‘veranderd’ naar de werkvloer terugkeert.

Traject wordt bepaald in onderling overleg, afhankelijk van het changeproces

In company

Things change, deal with it

gratis intakegesprek?

CONFIDENCE: bouw aan vertrouwen

Wat hapert er precies? Je hebt alle procedures goed onder controle: een ‘strakke’ uurregistratie, goed lopende werkprocedures… En toch voel je je soms onzeker. Jouw mensen vragen veel energie. Je twijfelt …

Wie ben jij écht als leidinggevende?

Samen bekijken we in welke situaties jij je comfortabel voelt? Wat heb jij nodig om uit die comfortzone te komen?

Hoe groot is jouw zelfvertrouwen? Hoe groot is het vertrouwen in jouw team?

Je batterijen zijn leeg aan het einde van de werkdag. Hoe maak je een energiebooster van : loslaten, delegeren, vertrouwen en controleren?

Wanneer moet je aan de alarmbel trekken om niet volledig uitgeblust te raken?

Jouw leerdoelen staan centraal!

Deze individuele coaching is volledig afgestemd op jouw noden. Tijdens de intake bespreken we het aantal sessies dat nodig is om tot het gewenste resultaat te komen.

Traject wordt bepaald in onderling overleg, afhankelijk van jouw specifieke noden

In company, maar soms is buiten de bedrijfsmuren beter

Leer de vaardigheid om jezelf te leiden, pas dan kan je je team leiden

gratis intakegesprek?